שלום אורח! אנא בצע כניסה למערכת או הירשם כחבר

הפורומים

   
 
“מחקר דמוגרפי” באתרים מרובי נישות
פורסם: 26 מרץ 2012 09:02   [ התעלם ]
חבר חדש
Rank
סך-הכל הודעות:  7
הצטרף: 22/03/2012

שלום רב, שמי דוד (31) וזאת ההשתתפות הראשונה שלי בפורום.

השאלה שלי היא בנושא “מחקר דמוגרפי”:

לפי מה שרן לימד והדגים בשיעור, יש לערוך מחקר דמוגרפי תוך שימוש באתרים הפופולאריים ביותר העולים בגוגל – כתוצאה מחיפוש מילות מפתח מרכזיות של הנישה שבה אנו מתעניינים. אני מניח ששיטה זו עשויה לעבוד נפלא כשאנו מוצאים אתרים פונקציונליים שמתמקדים לחלוטין בנושא הנישה שלנו.

אבל איך מתמודדים עם מצב שבו 90% מהנושא נידון באתרים ענקיים, כמו אתרים רפואיים העונים לקשת רחבה של צרכים? הרי במקרה כזה כל הפילוח הדמוגרפי של האתר באופן כללי הופך ללא רלוונטי!

אני עורך, לדוגמא, מחקר דמוגרפי על נושא טחורים. גם לאחר שניסיתי להצטמצם לנישות קטנות יותר (טיפול טבעי בטחורים, או טחורים בהריון, ועוד) מצאתי שרוב האתרים הרלוונטיים – הם אתרים שעוסקים בעוד מליון וחצי נושאים רפואיים שונים, בעוד שהאתרים המתייחסים לטחורים בלבד הם כל כך קטנים, ששני כלי החיפוש – גם google-adplanner וגם quantcast – לא מציגים שום נתונים עליהם.

צפיתי שוב בשיעור במטרה לבדוק אם לא פספסתי משהו, ונוכחתי לראות שגם האתרים שהודגמו בשיעור - webmd.com ו-babycenter.com – הם אתרים כלליים, שאינם מיועדים ספציפית למחפשי “טיפולי פוריות”, אלא מכסים קשת שלמה של נושאים שונים.

אז איך באמת ניתן להשליך מתוצאות פילוח הדמוגרפיה של האתר בכלל – על הפילוח הדמוגרפי של הנישה הספציפית שאותה אנו חוקרים?

האם אני מפספס משהו שלא הבנתי?

אשמח להסבר.

פרופיל
 
 
פורסם: 27 מרץ 2012 03:18   [ התעלם ]   [ # 1 ]
מנהל
Avatar
RankRankRankRank
סך-הכל הודעות:  3614
הצטרף: 03/04/2012

אתה יכול להסיק מהמידע לגבי אתר גדול גם לנישה שבו.
אתה צודק בכך שיכולות להיות סטיות מסוימות מה"ממוצע" שמוצג בquantcast לגבי כל האתר , אבל בגדול זהו מדד די מוצלח.
אתן דוגמה קיצונית:
ברור שגולש שקורא את מדור הרכב בynet הוא כנראה לא אותו גולש שקורא את מדור הבישול, אבל יש מכנה משותף ביניהם ובין כל גולשי ynet.
כלומר אם יש לי דמוגרפיה לגבי ynet, שאמנם נותן מידע מאד כללי ובנושאים שונים, אבל אני יכול להסיק מכך למשל מידע על הגולש הישראלי הממוצע.
אם האתר הוא יותר ממוקד, כמו בדוגמאות שלך, אז למידע יש אפילו ערך גבוה יותר.

פרופיל