שלום רב, שמי דוד (31) וזאת ההשתתפות הראשונה שלי בפורום.
השאלה שלי היא בנושא “מחקר דמוגרפי”:
לפי מה שרן לימד והדגים בשיעור, יש לערוך מחקר דמוגרפי תוך שימוש באתרים הפופולאריים ביותר העולים בגוגל – כתוצאה מחיפוש מילות מפתח מרכזיות של הנישה שבה אנו מתעניינים. אני מניח ששיטה זו עשויה לעבוד נפלא כשאנו מוצאים אתרים פונקציונליים שמתמקדים לחלוטין בנושא הנישה שלנו.
אבל איך מתמודדים עם מצב שבו 90% מהנושא נידון באתרים ענקיים, כמו אתרים רפואיים העונים לקשת רחבה של צרכים? הרי במקרה כזה כל הפילוח הדמוגרפי של האתר באופן כללי הופך ללא רלוונטי!
אני עורך, לדוגמא, מחקר דמוגרפי על נושא טחורים. גם לאחר שניסיתי להצטמצם לנישות קטנות יותר (טיפול טבעי בטחורים, או טחורים בהריון, ועוד) מצאתי שרוב האתרים הרלוונטיים – הם אתרים שעוסקים בעוד מליון וחצי נושאים רפואיים שונים, בעוד שהאתרים המתייחסים לטחורים בלבד הם כל כך קטנים, ששני כלי החיפוש – גם google-adplanner וגם quantcast – לא מציגים שום נתונים עליהם.
צפיתי שוב בשיעור במטרה לבדוק אם לא פספסתי משהו, ונוכחתי לראות שגם האתרים שהודגמו בשיעור - webmd.com ו-babycenter.com – הם אתרים כלליים, שאינם מיועדים ספציפית למחפשי “טיפולי פוריות”, אלא מכסים קשת שלמה של נושאים שונים.
אז איך באמת ניתן להשליך מתוצאות פילוח הדמוגרפיה של האתר בכלל – על הפילוח הדמוגרפי של הנישה הספציפית שאותה אנו חוקרים?
האם אני מפספס משהו שלא הבנתי?
אשמח להסבר.