שלום אורח! אנא בצע כניסה למערכת או הירשם כחבר

אופטימיזציה למודעות ע״י… מתחרים?

כיצד אפשר לשלם פחות על פרסום דווקא בעזרת המתחרים שלנו?

ניתן קצת רקע, פרסום באיטרנט נקבע כמעט תמיד במכרז. כלומר כל אחד קובע כמה הוא מוכן לשלם לכל קליק.
המיקום של המודעה נקבע ע״פ הרווחיות לרשת הפרסום. ניתן דוגמה:
אם אני מוכן לשלם 2 דולר לקליק, כלומר ללחיצה על המודעה, והמועדה שלי נלחצת פעם אחת כל 20 צפיות. אז על כל 10 צפיות רשת הפרסום (נניח גוגל) מקבלת דולר אחד.
נניח שאת או אתה מוכן לשלם רק דולר לקליק. חצי ממה שאני מוכן לשלם, אבל המודעה שלך נלחצת כל 5 צפיות. כלומר רשת הפרסום תקבל 2 דולר על כל 10 צפיות.
במצב כזה רשת הפרסום תעדיף אותך על פני, למרות שאתה משלם פחות לכל מודעה. (ברור למה, כי בסה״כ היא מרוויחה יותר).
לכן כל מפרסם רוצה לעשות מיטוב לקמפיינים שלו. כדי להופיע יותר ולשלם פחות לכל מודעה.
איך עושים את זה? או שמפרסמים הרבה ומנסים כל מיני מודעות בניסוחים שונים, או שעוקבים אחרי המתחרים...
אם אני למשל אראה את המודעות שלך, אני אבין מדוע הקמפיין שלך מוצלח יותר ואז אוכל להעתיק אותך.

המידע הזה לגבי המתחרים נשמר בסוד ברוב רשתות הפרסום. בוודאי בגוגל.
ישנן חברות שנותן מידע על קרוב למיליון מפרסמים בכ100000 אתרים עם כ20 מיליון דפי נחיתה.
המון מידע!

(אני לא אמליץ כאן על אתר כזה או אחר, תאלצו לחפש לבד…)

מה עושים איתו? מנתחים אותו, רואים מי מצליח יותר מאיתנו, ומשפרים את הקמפיין שלנו.
אני חייב לציין שהשיטה הזו, הרבה יותר מוצלחת וזולה מאשר לפרסם. יש כאן אפילו מעין ״חכמת המונים״, כי ברשתות כאלו, כנראה כולם עושים את זה.
בגלל שהמידע זורם בין כולם, הרמה גבוה מאד.
מי שמפחד מאד מהתחרות, יכול לקחת את המידע הזה וליישם אותו ברשת פרסום אחרת.
אפשר להניח בצדק שההרגלים של הגולשים די דומים בכל מקום. כלומר מודעה שתלחץ יותר בגוגל תלחץ יותר גם בבינג. כנ״ל פייסבוק.

אז ע״י חשיפה של המידע שבד״כ שמור, אפשר למטב את הקמפיינים שלנו וכקמפיין עולה לנו פחות, אנחנו כמובן מרוויחים יותר.

בהצלחה!


פורסם בתאריך: 27 בינואר 2014


תגובות שהושארו

השארת תגובה

יש לבצע כניסה למערכת או להרשם ע"מ להשאיר תגובות