שלום אורח! אנא בצע כניסה למערכת או הירשם כחבר

חשיבות העיצוב בפרסום

נתחיל ונאמר שגם חוסר עיצוב זה סוג של עיצוב.
ההצלחה הראשונית של גוגל למשל, הגיע מהעמוד הראשי שלהם שהיה מעוצב בצורה מינימליסטית. תיבת חיפוש ושני כפתורים.
זה עבד מול המתחרים באותה תקופה שמילאו את דפי הבית שלהם בלינקים, תמונות, שדות טקסט וכו׳. וקראו לעצמם פורטלים.
דווקא הפשטות משכה את האנשים. איכות המוצר: במקרה של גוגל, תוצאות החיפוש השאירה את הגולשים וגרמה להם לחזור.

זה נכון כמעט בכל תחום. קודם כל צריך להביא את הגולש אלינו ואח״כ להשאיר אותו או לגרום לו לחזור.
אם למשך אנחנו מפרסמים בגוגל adwords, מודעות שמופיעות לצד תוצאות חיפוש, תאורטית אין לנו אפשרות לעצב יותר . יש לנו שליטה רק על הטקסט. מיקום המודעה נקבע ע״י גוגל והוא ישפיע מאד על ההצלחה שלנו. יותר אפילו מהטקסט שכתבתנו. אז איך בכלל מתמודדים על זה? המיקום לא קבוע, מיקום המועדה נקבע ע״י כמות הפעמים שלחצו עליה. אז אם ניצור מודעה אטקרקטיבית מבחינת הטקסט, בעקיפין נקבע גם את המקום שלה בעמוד.
מודעות במקומות אחרים, כמו אתרים ופייסבוק מחייבות בד״כ השקעה בעיצוב שימשוך תשומת לב מהגולש.
בניגוד למודעה בתוצאות חיפוש, שאם היא רלוונטית, היא לא תפריע יותר מידי לגולש, להפך הוא ישמח להעזר בה,
מודעה באתר או פייסבוק, בעצם באה למשוך את תשומת הלב של הגולש ממשהו אחר שמעניין אותו באותו אתר, כמו לקרוא מאמר, לראות וידאו, לקרוא פוסטים בבלוג או פורום, מייל וכו׳.
לכן עיצוב המודעה מקבל משמעות גדולה יותר.
כמה טיפים על עיצוב מודעות באנר:
גודל ויחס באנרים: יש גדלים מוצלחים יותר, למשל בגורדי שחקים: ״באנר ארוך עומד״ 100 על 600 או 300 על 600 יקבלו יותר לחיצות מאשר באנר בגודל 200 על 600. עניין של יחס.
הוסיפו את הלוגו של אתר/חברה למודעה. הדבר נותן גם מיתוג וגם תחושה שיש אחריות למודעה.
כדאי להוסיף כפתור לחיצה גם בבאנר. נכון כל הבאנר הוא לינק, עדיין תוספת של גרפיקה של כפתור לחיצה תעלה משעותית את הסיכוי ללחיצה עליו. הכפתור צריך להיות בצבע בולט לעין, כתום/צהוב עדיף ובניגוד לשאר הצבעים בבאנר.
מסגרת למודעה, כדי שתבדיל אותה משאר התכנים באתר. לא לסמוך על האתר שמציג את המודעה, אלא לשים מסגרת בתוך הבאנר. נכון שזה ״אוכל״ לנו קצת מהמקום לתוכן המודעה, אבל זה שווה את זה.
שימוש בתמונות: עקרונית, תמונה מושכת מאד את העין. אבל מצד שני אם היא לא רלוונטית, זה יעצבן את הגולש. לכן כן להשתמש בתמונו אבל לנסות לשמור על רלוונטיות. תמונה של דוגמנית בביקיני במודעה של חיתולים תעצבן את הגולשים.
בחירת צבעים: יש צבעים שמשוייכים בעיני הגולשים לנושאים ורגשות כמו:
אדום: הצבע שמעורר הכי הרבה רגש, משויךף לסכנה, אהבה, מהירות וריגוש. צבע מתאים למסגרת. לא להשתמש יותר מיד
כתום: שמחה וחיות. צבע טוב לכפתורי קריאה לפעולה.
צהוב: שמחה, הומור אופטימיות, גם כן צבע מצוין לכפתורי פעולה.
ירוק: בריאות, טריות, סביבה, צמיחה, זהו צבע שלא קופץ לעין. טוב לאווירה.
כחול: בטיחות, אמון, שלווה, אמת, אינטלקט. טוב למוצרים בהם יש בעית אמון בסיסית. כמו דיאטות.
סגול: יוקרה, מלכותיות, קסם. טוב למוצרי פרימיום, פחות למוצר שנמכר רק בגלל מחיר.
ורוד: צבע שמזוהה כנשי. מזוהה, עם אהבה, מתיקות ותינוקות. לא מתאים בד״כ למכירה של מקדחה או לדרמן
שחור: כוח, רשע אך גם רשמיות, מודעה שחור לבן תראה רשמית וממלכתית.
לבן: סטריליות, מודרניות, נקיון, פשטות, תום.
חום: טבע, עץ, צבע טוב לרקע שיבליט צבעים אחרים.
אפור: ניטרליות ופרקטיות. גם כן מתאים כצבע רקע.
לגבי הצבע: לעצב בrgb, המודעה לא הולכת לדפוס, אין סיבה לעבוד אחרת.
אנימציה: אמנם תמשוך יותר את העין אבל תמיד לחשוב גם על רלוונטיות!

לסיכום: גם חוסר עיצוב הוא עיצוב, והעיצוב קריטי להצלחת המודעה שלנו.


פורסם בתאריך: 14 במאי 2014


תגובות שהושארו

השארת תגובה

יש לבצע כניסה למערכת או להרשם ע"מ להשאיר תגובות