בחירת שם לבלוג רווחי
שם מותג הוא כמובן פרמטר חשוב מאד בכל עסק, אפילו בבלוג. חשבו על יוטיוב, יאהו וכו׳. אז איך בוחרים שם? הכי קל הוא על שם הבלוגר עצמו. יוסיכהן נקודה קום. גם ככה בלוג הוא דבר אישי, למה שלא יחובר עם הכותב. אז זהו שבד״כ זה לא רעיון טוב.
אם הבלוג הוא לא על האיש עצמו והאיש הוא לא ממש סלבריטי וגם לא מתכוון להיות כזה, אז זה יהיה קשה לבלוג להמריא ולהשיג קוראים חדשים.
כמו הבלוג של מאט קאטס matt cutts, שלרוב האנשים לא יגיד כלום בלי להוסיף, ״ההוא מגוגל״. אה!
אז מה כן? אפשר שם שמעורר שאלות, דוגמה מצוינת היא הבלוג המצליח מאד icanhascheezburger שמציג תמונות של חתולים חמודים.
בלוג שההכנסות שלו עוברות את ה100 אלף דולר בחודש. אמנם שם הבלוג לא מרמז על מה יש שם, אבל הוא מעורר סקרנות וגורם לשומע להתעכב ולרצות לדעת עוד, במקום להתעלם כמו מ99% מהדברים שאנו רואים ביום יום.
דוגמה אחרת בסגנון היא gofugyourself של שתי בנות עשרה (במקור) בו הן מרכלות על לבוש של ידוענים. גם כאן קשה להתעלם מהשם. גם הן אגב מרווחיות לא רע מהבלוג.
שיטה טובה אחרת היא לתת לבלוג שם שמסביר על מה הבלוג. למשל mydigitallife, דוגמה חביבה עלי. די ברור מה נמצא בבלוג.
בשיטה זו אנו גם עוזרים למנועי החיפוש לאנדקס אותנו נכון וכך לתת לנו תנועה רלוונטית לבלוג.
למשל הסדרה האינטרנטית של סיינפלד Comedians In Cars Getting Coffee שזה בדיוק זה. למרות שבמקרה שלו, השם סיינפלד כנראה חזק יותר.
אפשר גם להמציא שמות מקוריים אבל שעדיין יהיה ברור על מה מדובר. גרופון היא דוגמה מצוינת קופונים לקבוצות. פשוט וברור. גם גיזמודו, engadget.
אפשר גם לשלב שם, כמו בhuffington post המאד מאד מצליח, שם הכותב או אוצר (curator) בעצם, בשילוב ״פוסט״, כדי שיהיה ברור שמדובר בחדשות.
בקיצור, כדאי להקדיש מחשבה לשם הבלוג.
פורסם בתאריך: 14 ביולי 2014