שלום אורח! אנא בצע כניסה למערכת או הירשם כחבר

פסיקה נגד טלפונים אוטומטיים

אז יש תקנה חדשה של ה FCC
telemarketing rule under the Telephone Consumer Protection Act -TCPA
כבר נגיד שזה נוגע לנו, גם כי אנחנו אולי משווקים לארה״ב אז כדאי שלא נעבור על החוק, וגם כצרכנים, כי פסיקות כאלו בד״כ מועתקות גם לאזורינו.

קודם כל נבין במה מדובר, הפסיקה באה לטפל בכל שיחות הטלפון השיווקות שאנחנו מקבלים.
גם שיחות טלמרקטינג של בני אדם שמציעים לנו שדרוג לחבילת גלישה למשל, או לקנות טוסטר בדמי משלוח, אבל גם שיחות אוטומטיות מוקלטות בסגנון של ״אם מעניין אותך לקנות מכונת כביסה לחץ אחד״.
אז מה קובעת הפסיקה?
החידוש הגדול הוא שנדרשת הסכמה בכתב. כן בכתב. הסכמה בכתה של הצרכן לקבל שיחות טלפון מוקלטות למספר הטלפון הנייד שלו. על המוכר או המשווק לציין במפורש שמדובר בשיחות מוקלטות ע״י חייגים אוטומטיים. ״רובוקול״.
גם אם יש אזרחים שהביעו בעבר את הסכמתם בעל פה, מרגע שהתקנה נכנסה לתוקף, על המשווקים לבקש שוב הסכמה, הפעם בכתב מראש.
עוד קובעת התקנה, כי בניגוד לעבר, בו היה מספיק קשר עסקי בין האזרח לחברה, כדי לאפשר לחברה להתקשר אליו באמצעי אוטומטי( למשל כי הוא לקוח קבוע שלה או רכש בעבר) , כעת לאחר הפסיקה, גם חברות שקנינו מהן ידרשו לקבל הסכמה בכתב. בארה״ב לפחות.

אז מה זה אומר לנו כמשווקים? 1. אני אומר להפסיק עם המנהג הזה לגמרי לעת עתה. 2. בדומה לרשימות דיוור: לתת ערך מוסף ללקוחות שלנו כך שהם ירצו לצרוך מאיתנו מידע. ואז כשננסה למכור להם משהו, הם לא ירתעו. למשל: אם נציע אפשרות של טלפונים אוטמטיים מועילים, אנשים כן יסכימו לקבל. כמו תזכורת לקחת תרופות, או התראות טלפניות על אירועים שמעניינים אותנו ואפילו על מבצעים. אפשר לתת ללקוחות לבחור את השעות שבהן הם יקבלו את הטלפונים ואת התכנים שהם רוצים.

בשורה התחתונה מה שמרתיע הוא לא הטכנולוגיה אלא אופן השימוש בה.
הכל עניין של ערך מוסף, תוכן איכותי והכי חשוב רלוונטיות.


פורסם בתאריך: 23 בנובמבר 2013


תגובות שהושארו

השארת תגובה

יש לבצע כניסה למערכת או להרשם ע"מ להשאיר תגובות