פרסומות מבוססות תוכן שיחה.
קודם כל נבין למה: פרסומת היא דבר שיכול להיות שלילי ויכול להיות חיובי. הדבר שיקבע כמה חיובית הפרסומת היא הרלוונטיות שלה למי שרואה או שומע אותה. כמובן גם האיכות שלה קובעת. אבל אם יש רלוונטיות, אז שאר הפרמטרים פחות חשובים.
מאז ומתמיד ניסו המפרסמים להיות רלוונטיים לקהל היעד שלהם. כך למשל פרסומת בשעה 1:00 בלילה תפנה לקהל אחר מאשר פרסומת ב7:00 בבוקר. כנ״ל לגבי תכניות טלוויזיה. היו אפילו מפרסמים שלא היו מוכנים לפרסם בתוכניות מסוימות או אף ערוצים מסוימים.
מאז שחיינו הפכו מקוונים, יש אפשרות להציג פרסומות ממוקדות יותר, ע״פ גיל, מיקום גיאוגרפי ועוד.
גוגל למשל מציגים פרסומות ע״פ מילות החיפוש שאנחנו מקלידים במנוע החיפוש. זהו פרסום מאד אפקטיבי כי הוא רלוונטי.
אחת המהפכות בתחום היתה הפרסומת הקונטקסטואלית. מבוססת התוכן. אם אני קורא מאמר על אילוף כלבים, ואני רואה פרסומת לאוכל לכלבים או רצועה חדשה, אז הפרסומת כנראה לא תעצבן אותי ואני אתייחס אליה.
אח״כ התקדמנו לפרסומות אישיות, כלומר כל אחד רואה פרסומת אחרת גם אם הוא נכנס לאותו עמוד. על בסיס אישי
.הדבר בולט ביוטיוב. על אותו שיר של מדונה, אני אראה פרסומת אחרת ממך, בגלל שאני סילויו ללא קשר להבדלים אחרים שיש ביניינו…
מפני שחיינו עברו לאינטרנט ומפני שאנשים מייצרים המון מידע ברשתות חברתיות, טוקבקים למאמרים וכו׳, נולדה פרסומת חדשה.
פרסומת שמבוססת שיחה. כלומר לא רק קשורה לנושא העמוד או המאמר, או אפילו נניח הקבוצה בפייסבוק, אלא ממש לנושא שמדברים באותו הרגע בעמוד. כלומר שגם אם השיחה גלשה לנושא אחר ממה שהמאמר עצמו כתוב, הפרסומת תהיה קשורה לשיחה.
למי זה טוב? לכולם כנראה. פרסומת רלוונטית פחות מעצבנת את הצופים בה, פרסומת רלוונטית וממוקדת גם זולה יותר בסופו של דבר למפרסמים. אבל יש עוד מישהו שמרוויח מזה. אתן 3 דוגמאות: חברות גדולות, עמותות ללא מטרות רווח ופוליטיקאים.
שלושת הגופים הללו, די לא מוצאים את עצמם בעולם הפרסום הממוקד באינטרנט. בוודאי בשווק מבוסס תוצאות. מי שמחפש מיתוג למשל, יהיה לו קל יותר לפרסם בטלוויזיה או בשלטי חוצות מאשר באינטרנט.
אז מה פוליטיקאי או מפלגה יכולה לעשות היום? אפשר לפרסם מודעות או סרטונים במקומות שנושא השיחה הוא למשל המפלגה שלהם או המפלגה המתחרה. תחשוב שאתה בויכוח סוער על אובאמהקר בטוויטר, כשפתאום יש הפנייה למאמר בדיוק בנושא הזה.
דוגמה אחרת למשל: פרסומת ליד טוקבק משורשר על טעמו של קוטג׳ עם תירס, של חברה כלשהי (היה דבר כזה…) שתפנה לכתבה חיובית על החברה המתחרה.
פורסם בתאריך: 03 במרץ 2014