שלום אורח! אנא בצע כניסה למערכת או הירשם כחבר

מודל עסקי - תכניות שותפים

אחד המודלים העסקיים הנפוצים ביותר ושממש מניעים את כלכלת האינטרנט והעולם הוא תכניות השותפים. למרות זאת נדיר לשמוע ממישהו שזהו המודל העסקי שלו.

.היום אני רוצה להתמקד קצת במודל תכניות השותפים וגם לראות מה ההבדל בינו לבין מודל של תיווך או פרסום ועוד.

נזכיר מה זה תכניות שותפים. affiliate marketing.
כל עסק צריך לקוחות. לכל עסק יש עלות להביא לקוח. עלויות כוללות בד"כף שווק, פרסום, השתתפות בכנסים, אולי פלאיירים וכו'.
אותו עסק עושה לעצמו את החשבון ויודע שמהשקעה של נניח 100 אלף ש"ח בשווק ופרסום מגיעים אליו 1000 לקוחות. כלומר עולה לו 100 ש"ח להביא לקוח.
כאן שיטת השותפים נכנסת. במקום שהעסק ישקיע בפרסום ושווק הוא מוכן לשלם 100 ש"ח לכל מי שיביא לו לקוח.
בשיטה זו הוא מוריד מעצמו את ההתעסקות בשווק ויכול להתמקד במתן שירות או ייצור מוצר
הוא גם מוריד את הסיכון שתוצאות השווק לא יגיעו. יכול לקרות שאחרי השקעה של כמה מאות אלפי ש"ח בפרסום, בגלל מחאה חברתית, מלחמה לא עלינו או כל דבר אחר, אף אחד לא ירצה לקנות את המוצרים שלו.
היום כמעט כל החברות והגופים בעולם עובדים בשיטה הזו. למרות שהם לא מספרים את זה…
אני רוצה להדגיש שאין כאן מסחר בין השותף, הaffiliate לבין הקונה. הקונה רוכש את המוצר ישירות מהעסק. כלומר בניגוד למודל של קמעונות למשל, בו הקמעונאי קונה מוצרים מהסיטונאי או היצרן ומוכר אותם הלאה, במקרה של שווק שותפים הקונה רוכש ישירות מבעל העסק.
אין כאן גם מודל של תיווך. מכיוון שהשותף בד"כ לא מעורב בתהליך המכירה.
תפקיד השותף מסתיים בהפנייה של הקונה הפוטנציאלי לבית העסק.
בשל כך, אין כאן גם עלויות נוספות ללקוח או לבית העסק בשל השימוש בשותף.
העמלה שהוא מקבל על ההפניה, היא בעצם על חשבון הוצאות השווק, פרסום וכל דרך אחרת שבית העסק תכנן כדי להביא לקוחות.
.לסיכום, השותף אינו מעלה את מחיר המוצרים, אינו מתווך ואינו סוחר. הוא מוריד את הסיכון לבית העסק וכנראה גם מעלה את רמת השירות והמוצר שלו.
קורס מבוא חינם ליצירת הכנסות מהאינטרנט:
לחצו כאן


פורסם בתאריך: 16 במאי 2012


תגובות שהושארו

השארת תגובה

יש לבצע כניסה למערכת או להרשם ע"מ להשאיר תגובות