השפעת העיצוב על הצלחת האתר
אז איך העיצוב של העמודים שלנו משפיע על הסיכויים למכירה או לכך שהגולש יבצע את מה שאנו רוצים?
למיקום של אוביקטים כמו פרסומות, לינקים, טפסי הרשמה, כפתורים וכו' יש השפעה לא מבוטלת ואף מכרעת להצלחה של האתר שלנו.
גם לבחירת הצבעים יש השפעה דומה ולעיתים אף יותר.
ניתן כמה דוגמאות ואחר כך נראה איך אפשר לעשות אופטימיזציה:
אם יש לי בלוג עם פרסומות, אני רוצה כמובן שמי שקורא את הבלוג ילחץ על הפרסומת. איך אני יכול להגדיל את הסיכויים?
קודם כל מה לא לעשות: לא לשים חצים ענקיים לכיוון הפרסומת, לא להקיף אותה בעיגול, לא לבקש ללחוץ. כל אלו אסורים בד"כ.
מה כן? אפשר למשל להסוות את הפרסומת ע"י בחירה של הצבעים שלה והפונטים כך שיהיו זהים לתפריט או לחלקים אחרים של האתר.
כך הגולש יכול לחשוב שהפרסומת היא חלק מהתפריט. דבר זה נפוץ מאד בlink unit באדסנס של גוגל. שמים לינק יונית עליון שנראה כאילו זה התפריט של האתר.
מחקרים הראו שלצבעים יש השפעה פסיכולוגית על אנשים. הנה כמה אסוציאציות של צבעים:
אדום: חיובי: אהבה, חום, תשוקה, אוכל. שלילי: סכנה, כעס.
כחול: חיובי: חוזק, מקצועיות, אמון, רוגע. שלילי: עצב, שעמום.
ירוק: חיובי: טבע, חיים, כסף. שלילי: רעל, רקבון, חולי
כתום: חיובי: הוד, יוקרה, חלום, פנטזיה שלילי: שגעון, סיוטים.
צהוב: חיובי: שמחה, חום, שמש. שלילי: דחיה, צעקה.
למיקום יש גם משמעות. מתברר שגולשים לא ממש עוברים על כל הדפים באתרים אלא מרפרפים בהם.
באופן כללי אפשר להגיד שצורת הקריאה, באנגלית היא כמו האות F. כלומר אם נמקם אובייקטים חשובים בפינה השמאלית העליונה, פינה ימנית עליונה, תפריט שמאלי, הם יקבלו יותר תשומת לב מאשר בפינה ימנית תחתונה למשל.
איך ניתן לדעת בדיוק מה הגולשים שלנו עושים באתר שלנו ובמה הם מתענינים יותר: יש שירות של crazy egg איתו נוכל לקבל דוח "קונפטי", של המקומות בהם העכבר של הגולשים היה יותר זמן. נקבל בדיוק את המקומות שהגולשים הכי התעניינו בהם ושם כדאי לשים כפתורי קנייה, טפסי הרשמה, פרסומות וכל דבר שנו רוצים שהגולש יעשה.
יש גם דרך קיצור בחרו אתר מתחרה גדול שלכם ופשוט העתיקו ממנו. הוא עשה כבר את המחקר...
שימו לב שהפרסומות הממומנות של גוגל הם בדיוק לפי תבנית האות F.
פורסם בתאריך: 11 במרץ 2013