מומחיות כדרך להגברת מכירות
בחיפוש אחר מידע הגולש הוא יגיע לאתרים שונים, חלקם ינסו למכור, חלקם יתנו מידע וחלקם, יתנו את שניהם. זו גם ההמלצה שלי בד"כ.
את המידע על המוצר אפשר פשוט לשים באתר בצירוף לינק לקנייה של המוצר ואז יש סיכוי שיקנו. אבל אם נציג את עצמנו כמומחים בתחום, סיכויי המכירה יעלו פלאים.
קיבלתי פניות רבות (חיוביות וגם שליליות…) אחרי השידור האחרון של הפינה השבועית שלי ג'יגהצ'ק בתכנית ג'יגהבית ברשת בית.
הפעם דיברתי על הדרכים להעלות מכירות ע"י הצגת בעל האתר כמומחה בתחום מסוים.
אתחיל בהבהרה: כשאני אומר מומחה, אני מתכוון ל"מומחיות" שיש לכתב או עורך של עיתון פופולרי אשר מפרסם מאמר בנושא מסוים. למשל כתבה על ipod חדש במדור מחשבים או המלצות למתכון, המלצות על מוצרים וכו'.
אנו קוראים מאות מאמרים כאלו כל יום באתרי החדשות ובפורטלים המובילים.
בשום אופן אין להציג את עצמכם כמומחים בתחומים בהן נדרש רשיון לעסוק כגון רפואה, משפטים, ראית חשבון וכל תחום בהן ההתמחות מעוגנת בחוק.
אז אחרי שהבהרנו את זה, בואו נראה איך אפשר להגדיל את המכירות.
רקע: אנשים מבלים שעות רבות ביום מול האינטרנט ופונים אל הרשת כמעט בכל עניין.
היום אני רוצה לדבר על שיטה לעשיית כסף, שגם עומדת בפני עצמה אבל גם יכולה להשלים אתרים קיימים.
בואו נניח שמישהו מחפש מידע על מוצר צריכה מסוים.
בחיפוש שלו אחר מידע הוא יגיע לאתרים שונים, חלקם ינסו למכור, חלקם יתנו מידע וחלקם, יתנו את שניהם. זו גם ההמלצה שלי בד"כ.
בדומה למה שאנו מלמדים בקורס הקמת בלוג רווחי או תכניות שותפים.
את המידע על המוצר אפשר פשוט לשים באתר בצירוף לינק לקנייה של המוצר ואז יש סיכוי שיקנו. אבל אם נציג את עצמנו כמומחים בתחום, סיכויי המכירה יעלו פלאים.
לפני שנראה איך עושים זאת, נגיד רק שהמומחה לא חייב להיות אנחנו, אפשר גם להמציא דמויות ולשהשתמש בדוגמנים. יש מאות אלפי אנשים שיסכימו להיות בקדמת הבמה בתמורה לכסף קטן. אפשר גם יצור מצויר.
אז כיצד יוצרים מומחיות באינטרנט?
1. מאמרים, כדאי להוסיף לאתר מאמרים בתחום, המאמרים לא צריכים להיות מכירתיים, אלא רק אינפורמטיביים ומשכנעים שהמוצר שבאתר טוב יותר "אובייקטיבית". את המאמרים יש לחתום בשם המומחה. כמובן שאת המאמרים אפשר לקנות אצל סופר צללים. המחירים הם בד"כ 5$ ל400 מילים.
2. וידאו: המדיה שנתפסת היום כאמינה מאד. הוסיפו וידאו שמסביר על התחום ועל המוצרים. כדאי שהוידאו יהיה כאילו מחקרי, בצורה דומה שכתבות תחקיר משודרות בטלויזיה. בגלל שעדיין רוב האנשים צורכים וידאו בטלוויזיה, הם רגילים שהוידאו עובר סינון מסוים ע"י אנשי מקצוע ולכן אמין יותר.
אז וידאו תחקירי. חשוב שהמומחה יופיע גם בוידאו.
3. פרסמו ספר שכתבתם באמזון. כתיבת ספר של 200 עמודים מקורי כולל הזכויות עליו יעלה כ300$. פתיחת חשבון מו"ל באמזון היא חינם. אבל ספר שמופיע באמזון חתום בשם המומחה שווה הון מבחינת האמינות מול הלקוח הפוטנציאלי.
שלושת הדברים האלו, מאמרים, וידאו תחקירי, וספר יעלו מאד את סיכויי המכירה באתר.
אני מזהיר שוב: אל תציגו את עצמכם כמומחים בתחומים בהם אנשי המקצוע נדרשים לרשיון, כמו רפואה, משפטים, הנדסה וכו'. אמנם יש דרכים להיות מומחים גם בלי רשיון, אבל זה מסוכן, אל תכנסו לזה.
עדיף להתמקד בנושאים שקשורים לפנאי, כמו קניות של מוצרים, חופשות, דיג, אלקטרוניקה וכו'.
לא לשכוח לשים תנאי שימוש שפוטרים אתכם מכל אחריות למידע שבאתר.
פורסם בתאריך: 15 בינואר 2012